Contentmarketing en Social Business presentatie

Online explosie
De komst van internet, social media en onder meer smartphones zorgen 24/7 voor een continue stroom van informatie. We gaan niet alleen online om te zoeken, te leren of te ontdekken, maar ook om iets om toe te voegen. Ongeveer een derde van de wereldbevolking heeft toegang tot internet en dat aantal groeit jaarlijks met miljoenen tegelijk. Dat betekent dat sociale interacties online zullen toenemen en er dus nog veel meer content gemaakt gaat worden. Zie als bedrijf maar eens op te vallen in die enorme informatie-overload.

Wat zeggen ze over jou?
Mensen zoeken bevestiging bij anderen; niet voor niets is mond-tot-mondreclame een zeer belangrijke factor in je salesproces. En met de komst van social media is deze zogeheten earned media nog veel invloedrijker geworden. Uit onderzoek blijkt dat kopers zo’n 60% van de benodigde informatie al online hebben verzameld voordat ze een bedrijf of verkoper inschakelen. Internet is dé bron om kennis op te doen van jouw product of dienst.

Bouwen aan vertrouwen
Als je zelf geen content maakt, ben je volledig afhankelijk van wat anderen over je zeggen. Het beeld dat van je ontstaat is niet per definitie het juiste beeld. Neem dus zelf het heft in handen en start met het maken van relevante en unieke content.

In de video gaat Fountainhead Jan-Henk Bouman dieper in op contentmarketing, de video is gemaakt tijdens een businessevent in Ondernemersplaza.